Maar omdat de eerste test
van het lopen en rijden zo goed ging. ben ik toch al begonnen om het
op mijn homepage te plaatsen. Meer als dit is er nog niet en er zijn
sowieso al dingen die ik weer ga veranderen of extra ga toevoegen.
De motoren lopen hier met O-ringen om de arbeidszuigers dit heb ik
gedaan omdat de zuigers iets te klein waren en een enorm drukverlies
hadden langs de zuigers op. Die O-ringen geven wel veel weerstand
maar er is nu geen druk verlies meer en ondanks de weerstand
van de O-ringen loop en rijd het best goed zoals op de filmpjes ook
te zien is. Ook word koude kan van de verdring cilinders te heet. De
warmte zou via het aluminium koelblok afgevoerd moeten worden, Dit
gebeurd ook wel maar te weinig naar mijn zin.
Ik kwam er al meteen achter dat hij veel meer vermogen kreeg als ik
extra ging koelen. Je ziet op de filmpjes ook dat ik er met water
verzadigt keukenrol papier heb omgewikkeld en met een ijzerdraadjes
heb vast gezet om de cilinders.
Dit werkte zo goed dat ik op de koude kant van de verdring cilinders
een waterbak omheen ga maken. en probeer dan het verdampende water
samen met het afvoer gas van de branders door de schoorsteen naar
buiten te loodsen.
Misschien komt er dan ook nog een mooie stoom pluim uit de
schoorsteen.
|
|
Deze Locomotief
word aangedreven door 2 Stirling hetelucht motoren. Alle 4 de wielen
zijn met elkaar verbonden via de wielassen en met twee drijfstangen.
Zodat ze alle 4 in de zelfde positie blijven. De loc. drijft met
alle 4 de wielen te gelijk aan. Uitleg van overbrenging van de
energie op de wielen. De wielen dienen ook meteen als vliegwielen
voor de motor. Uitleg van de betekenis bovenste dode punt en
Onderste dode punt dit zijn de punten waar de zuiger stil valt en
weer van richting veranderd. Afgekort in BDP en ODP |
|
Hier links een loc. wiel (vliegwiel) met als verdeling
een klok wijzerplaat. 12
uur is het bdp en
6 uur het odp van
de linker motor in de kleur
rood. Als het vliegwiel over het bdp heen is en op
1:00 uur komt.
Dan word door uitzetting van lucht de arbeidszuiger uit de
cilinder geduwd en is op zijn sterkst om 3:00
uur en
eindigt om 5:00
uur het vliegwiel brengt hem dan over
het odp heen. Om 7:00
uur word de arbeidszuiger door de inkrimping van de lucht
naar binnen gezogen en is op zijn sterkst om 9:00
uur en eindigt om 11:00
uur.
De cyclus van de rechter motor in de kleur
blauw is exact het zelfde als dat van rood. Maar die begint
om 4:00
uur en eindigt om 2:00
uur Je ziet nu wel dat het wiel
(vliegwiel) Geen dode punten meer heeft. Want de ene motor vangt het
voor de andere op en wisselen op de dode punten wanneer de één het
sterkste is en de andere het zwakst. |
|
|
|
|
|
|
Gegevens van de locomotief.
De locomotief is uitgerust met 36 lagers. 24 kogellagers en 4
glijlagers de verdring stangen zijn uitgerust met glijlagers. Alle
drijfstangen zijn uitgerust met kogellagers 8x3x3 behalve de stangen
van de arbeidszuigers die hebben 4 kogellagers van 6x3x3
De wielassen hebben 4 kogellagers van 19x6x6. alle maten zijn in
millimeters weergegeven.
De locomotief weegt nu al 2.28 kg
materialen rvs, messing en aluminium.
Ook de cilinders zijn van rvs, verdring zuigers zijn ook van rvs,
arbeidszuigers zijn van aluminium. |
|
|
|
|
|
|